Batalia se da aici si acum, pe frontul de lupta al Pamantului. Este un razboi al naibii de nenorocit! Inamicii trebuiesc storsi in mod complet de vortexul lor de energie psihica si distrusi! HAIL

Lumanari Negre - OFERTA - 4 bucati cu 10 Lei, viziteaza Magazinul Vrajitoresc! Meniul este sus.

sâmbătă, 19 septembrie 2015

Hotul Cuantic – Recenzie

Hotul cuantic scris de finlandezul Hannu Rajaniemi este primul volum din triologia Jean le Flambeur, un adevarat roman SF imbatabil care intrece cu mult orice imaginatie si asteptare umana. Precizez inca de la inceput ca romanul este adresat in special fanilor de science fiction deoarece doar acestia pot intelege cartea mai usor. Pentru ceilalti sunt sigur ca o vor abandona inca de la primele 3-4 pagini pentru ca li se va parea prea grea sau prea tehnica. Credeti-ma ca e doar pura coincidenta… cartea te va vraji din primele 20 de pagini si vei petrece intreaga noapte citind-o pe nerasuflate.

Am sa va vorbesc in mare pentru ca nu vreau sa stric misterul cartii. Asadar actiunea incepe cu evadarea lui Jean (hotul nostru) dintr-o inchisoare de maxima securitate unde din ora in ora detinutii erau obligati printr-un anume joc psihologic facut de arhontii inchisorii sa se impuste in cap intre ei. Nu va povestesc mai mult despre aceasta indeletnicire, o veti putea afla din randurile cartii. Mieli, o alta detinuta care se infiltrase din timp il ajuta sa evadeze deoarece are nevoie de acest hot pentru misiunea care ii este incredintata de sefii ei. Dupa o mica urmarire fantastica cu arme care nici nu va imaginati acestia scapa complet si se duc pe planeta Marte unde hotul nostru trebuie sa isi recupereze memoria care I-a fost stearsa in timpul cat a fost prizonier.

Impreuna cu razboinca Mieli, Jean are parte de tot felul de intamplari neobisnuite in orasul miscator Qubliette care mai de care ce te vor tine cu sufletul la gura, in special faptul ca totul se plateste in Timp, adica secunde minute ore din viata lor. Veti vedea o noua fateta a planetei Marte, martieni si tehnologii cu mult evoluate si chiar inimaginabile care exista in acea vreme. Tzaddiki justitiarii orasului, pirati gogol, dispozitive gevulot si multe alte fiinte ciudate, dar nu chiar. Creaturile vii, fiintele pot fi readuse la viata din nou, dar in modul de Tacut, un fel de robot sluga mai mare sau mai mic care efectueaza diferite munci pentru oras. Acesta este modul de ispasire a pedepsei, ma rog mintea ramane in continuare constienta iar cand… Ups! Ahh si tocmai ce ziceam ca nu dau multe detalii, in fine hai ca nu am spus prea multe :))

Bun cartea are ca tel “Marele Jaf” despre care chiar ca nu va zic nimic si va las pe voi sa cititi si sa descoperiti singuri, garantez suta la suta ca veti fi fascinati si veti savura fiecare pagina pana la final.

Cartea se gaseste de cumparat mai de peste tot, dar recomandarea mea este sa o luati direct de pe siteul editurii Nemira (cea care a lansat-o in colectia Nautilus) pentru ca este cu 50 % mai ieftina ca in orice librarie sau magazin.

Cei drept mare pacat pentru ca acest volum a aparut prima data in 2010 in strainatate iar la noi in tara abia in 2015 dupa 5 ani a ajuns si pe rafturile magazinelor noastre, rusinica! In 2012, tot in afara ca la noi in tara ne mai trebuie ceva ani sa apara, s-a lansat volumul doi al trilogiei intitulat “The Fractal Prince” iar in 2014 s-a publicat a treia carte si ultima din trilogie: “The Causal Angel”

Asadar dragi impatimiti ai acestei minunate povestiri va trebui sa facem presiuni cu totii la editura Nemira, care se ocupa cu aceasta trilogie, sa se apuce mai repede de publicat si celelalte 2 volume aparute ale seriei.

Atat pentru astazi… numai bine si spor la citit.