Batalia se da aici si acum, pe frontul de lupta al Pamantului. Este un razboi al naibii de nenorocit! Inamicii trebuiesc storsi in mod complet de vortexul lor de energie psihica si distrusi! HAIL

Lumanari Negre - OFERTA - 4 bucati cu 10 Lei, viziteaza Magazinul Vrajitoresc! Meniul este sus.

joi, 1 noiembrie 2012

Recenzie: Pasarile de Daphe du Maurier

Plecand de la o scena de toamna aproape pastorala din Cornwall, comitatul ceremonial al Angliei, aceasta poveste inspirata din realitate ne creaza de la inceput o stare adanca de groaza. In ciuda reputatiei sale ca “scriitoare romantica”, o clasificare pe care autoarea insasi a urat-o, Daphne du Maurier a scris doua dintre povestile cele mai amenintatoare ale secolului 20 – “Pasarile” si “Nu te uita acum” care au dus si la aparitia celor doua filme cunoscute in toata lumea: “Hitchcock” 1963 si “Don’t look now” 1973.

Du Maurier nu este o scriitoare de supranatural care scrie despre fantome reale. Ea prefera o forma mai terifianta a naturi care nu se comporta normal. Nu ne referim aici la o forma apocaliptica de boli, furtuni si inundatii ci la o amenintare ce vine din partea pasarilor care aparent nu prezinta un pericol.

Povestea are un inceput linistit. Nat Hocken, un fermier fara norma intrega isi serveste pranzul pe o stanca a peninsulei Cornwall. Bucurandu-se de soare, privea la pasarile agitate ce se stransesera pe cer. Nu era vant, marea fiind calma si aerul bland. Insa Hocken, care era un om trecut prin multe, simte ca vremea este pe cale a se transforma urmand sa vina o iarna grea si neagra. “Grabiti-va, strangeti-va in stoluri, bagati viteza si dispareti de aici” le zice acesta in gand pasarilor.

Mai tarziu in acea seara, imbratisat in pat cu nevasta sa, este cuprins de presimtiri si sentimente de teama, fiind tensionat din cauza pasarilor. I se pare ca vede ceva la fereastra. Cand iese afara sa investigheze se alege cu o muscatura la degete de la o pasare, insa se intoarce inapoi in pat fara a se gandi la aceasta intamplare. Aparitia de la fereastra revine, de aceasta data mai vizibila si isi trezeste si nevasta. Nu mai este doar o singura pasare pe pervazul ferestrei ci cateva zeci de pasari. Incearca sa le alunge si este atacat de acestea alegandu-se cu ochii ciuguliti. Se aude apoi un strigat ingrozit din camera copiilor care s-a umplut de pasari. Incepe o lupta ce dureaza pana dimineata. Podeaua este presarata cu cadavre mici, in jur de vreo 50 de pasari din toate speciile. Legea naturii este incalcata si Nat presimte un soi de inteligenta si un scop in aceasta lupta a pasarilor cu oamenii.

De-a lungul urmatoarelor pagini ale cartii, pasarile continua sa se multiplice cu sutele si cu miile pana cand cerul devine o pata neagra de inaripate. La inceput erau pasari simple insa in cele din urma isi fac aparitia si pasarile de prada.

Aceasta este povestea unui om care incearca sa-si protejeze familia de lumea din afara, barigadand fiecare usa, fereastra si cos de fum. Ce urmeaza sunt scene de groaza, suspans si nelinisti teribile in intunericul casei. Daca familia va scapa cu viata ramane sa cititi voi cartea si sa aflati.

Cartea se poate achizitiona de aici.